expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

8 Mart 2014 Cumartesi

Zencefilli Tarçınlı Kurabiye...

 


       Malzemeler
  • 150 gr tereyağı
  • 1 adet yumurta
  • 1 çay bardağı mısır nişastası
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı zencefil
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Aldığı kadar un
     Üzeri İçin
  • Hindistan cevizi
  • 4-5 damla kırmızı gıda boyası
  • 1 paket bitter çikolata
  • 50 gr tereyağ
Yapılışı: Tereyağımızı eritip soğumaya bırakalım… Tereyağ ,şeker ve yumurtayı karıştırma kabımızın içersinde güzelce çırpalım ardından nişasta , vanilya ,tarçın , zencefil ve karbonatımızı da ilave edelim karıştıralım …

   Son olarakta aldığı kadar un ekleyip güzelce yoğuralım ve ele yapışmayacak kıvama geldiğinde merdane yardımıyla hamurumuzu yarım santim kalınlığında açalım bu sırada üzerine  hafifçe nişasta yada un ilave edebilirsiniz tezgahımıza yapışmasını engellemek için…

   Fazla kalın bir hamur olmamasına dikkat edelim ve istediğimiz kurabiye kalıplarıyla yada çay bardağıyla keserek şekil vererbilirsiniz…

   Önceden ısıttığımız 180  C deki fırınımızda 12 dakika kadar pişirelim fazla kızarmamasına dikkat edelim üzeri pembeleşince fırından alıp soğumaya bırakabilirsiniz… 

   Dilerseniz üzerine pudra şekeri ilave ederek yada benim yapmış olduğum gibi bitter çikolatayı tereyağıyla birlikte benmari usunlünde eriterek kurabiyemizin bir kısmını çikolataya batırıp gıda boyasıyla renklendirdiğim hindistan cevizine bulayabilirsiniz bu şekilde yapmak tamamen benim fikrim…Sunum açısından çok şık olduğu gibi lezzetine de hoşbir fark katmış olursunuz…

Afiyetler Olsun...



20 yorum:

  1. Emelcim ne kadar şık kurabiyeler olmuş,bunlar..Çok ta lezzetli ..ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursencim çok teşekkürler tatlım sağol…
      Sevgilerimle...

      Sil
  2. Ahh ahhh ben renkli hindistan cevizine bitiyorum kurabiye süper hemde çikolalatılı çayım yanına aldım tam 5 tane anca keser beni :)) ellerine sağlık Emelim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim elbette istediğin kadar alabilirsin…
      Teşekkür ederim Banuşum…
      Benden de kocaman sevgiler...

      Sil
  3. ellerine sağlık. Emelciğim .. afiyetle .. sağlıkla kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim nursenin ablacım…
      Hepimiz sağlıkla ve afiyette olalım inşallah..
      Sevgilerimle...

      Sil
  4. Canım çok şeker bunlar.. Bayıldım.. Ellerine sağlık.. Senin tüm tarifleri denemek istiyorum.. En kısa zamanda misafir bekliyorum duyurulur..:)) Öpüyorum şekerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım sağol…
      Denersin canım kilo alıcam diye korkmasan çoktan yapardın da neyse…
      İnşallah o güzel çarşaf böreğinden yaparsan gelirim elbet…
      Bende öptüm canısı…
      Sevgiler...

      Sil
  5. çok albenili cici olmuşlar yapan gibi :)) ellerinde sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyyy canımsın sen ya çok teşekkür ederim…
      Sevgilerimi gönderiyorum ablacım ...

      Sil
  6. abbooowwww,ne yaptın sen emelimm..:)
    fısstık gibi olmuşş bunlarr be yaa..:
    emeğine sağlıkkk kuzumm,yemelere kıyılır mı bi düşüneyim benn..;)
    öpüldünn ki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurbiş yaptım canım…
      Çok teşekkür ederim sağolasın…
      Vallahi kıydık afiyetle yedik mutlaka denemelisin bence…
      Bende öpüyorum seni sevgiler...

      Sil
  7. Emelciğim canımmm ellerine sağlık nefis görünüyor bu kurabiyelerden olaydı nasıl yerdim şeker gibi görünüyorlar çok yebenili olmuşlar öpüyorum canımmmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Vişnapım sağol…
      Sen buyur gel ben sana yaparım canım sevgilerimle…
      Bende seni öpüyorum en kocamanından sarılarak...

      Sil
  8. Emelciğim canım benim kurabiyeler harika görünüyor . Yine çok ciciler...:)) Afiyetler olsun...Öpüyorum seni. Sevgilerime...:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Seldacım çok sağol…
      Bnede seni öpüyorum canım sımsıkı sarılarak sevgilerimle…

      Sil
  9. Ellerine sağlık Emelim hem lezzeti hemde görüntüsü cezbetti beni..:) Nazo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nazom…
      Çok sağol canım sevgiler...

      Sil
  10. çok güzel olmuş canım ellerine sağlk, ayrıca harika sunum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım sağolasın…
      Sevgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...