expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

1 Temmuz 2014 Salı

Dereotlu ve Peynirli Pastane Poğaçası...

     Merhabalar  Sevgili Blogcanlarım,

  Dereotu ve onunla yapılan tüm poğaçaları sevdiğimi bilmeyen kalmadı sanırım , her türlü iç malzemesiyle tarife uyarlayıp dereotuyla çok yakışan bu lezzetli poğaçamın tarifini de paylaşmak istedim sizlerle umarım sizlerde çok beğeneceksiniz…



          Malzemeler
  • 125 gram tereyağ (oda sıcaklığında )
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 paket instant maya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 1 adet yumurta 
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 yemek kaşığı dolusu pudra şekeri
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un ( Yaklaşık 4 su bardağı )

           İç malzemesi İçin
  • Ezine beyaz Peynir 
          Üzeri için 
  • 1 adet yumurta sarısı  ( akını da hamura dahil edebilirsiniz ben bu şekilde yapıyorum )


   Yapılışı: Unumuzu eleyip,kabartma tozumuzu da ilave edip  hamur yoğurma kabımıza alalım ve ortasını havuz gibi açalım… Malzemelerimizin oda sıcaklığında olmasına dikkat edelim  sütümüzü bir cezve de ılık hale getirelim ayrıca dilerseniz tereyağınıda eritip soğutarak ilave edebilirsiniz, dolaptan çıkarmayı unutursanız şayet ( arada ben unutuyorum ve bu şekilde kullanıyorum ) … Havuz şekline getirdiğimiz unumuza tüm malzemeleri koyup karıştıralım , bu sırada ince kıydığımız dereotunu da ilave edelim … 
Unu kenarlarından içe doğru alarak karıştırıp yoğuralım …Hamur çok cıvık olursa un ilave ederek ele fazla yapışmayacak bir kıvama getirelim ve üzerini streçle kaplayarak yada temiz bir bez kapatarak mayalanmaya bırakalım…
  
  Mayalanan hamurumuzdan limon büyüklüğünde parçalar koparalım ve içersine peynirimizden yeterli miktarda koyarak kapatalım… Elimizle İki ucunu sivri bırakarak şekil verdim siz dilediğiniz şekli vererek yapabilirsiniz yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize dizelim ve üzerine yumurta sarısı sürelim…Yumurta sarılarını bir kaç damla sıvıyağ damlatarak sürerseniz benim yaptığım şekilde görünmesini sağlayabilirsiniz…

  Poğaçalarımızın tepside mayalanması için 10 dakika kadar daha bekleyelim ve 180  C fırında 25-30 dakika arası pişirelim… Ama annemin fırını çabuk pişirdiğinden bu dakika ve ayar kafi geliyor … Siz üzerleri ve altı pişene kadar fırında tutarsanız iyi bir sonuç elde edersiniz…

   Not :Diğer tariflerimde de bahsetmiştim ama belirtmeden geçemiycem…
Benim kullandığım fırında 180 C ideal bir ısı kendi evimde kullandığım zaman tuzlu tariflerimi 200 C de Tatlı tariflerimi 180 C de pişiriyorum fırınım biraz geç pişirdiği için  Oktay Ustadan öğrenmiştim yıllar önce tatlı ve tuzlu tarifleri farklı ayarda pişirmemiz gerektiğini … 

Afiyetler Olsun...

25 yorum:

  1. Dereotu pogacalara nefis bir tat katiyor. Harika olmus canim, ellerine saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Sevgili Julia…
      Çok haklısın dereotunun verdiği koku ve lezzet inanılmaz güzel oluyor yada ben çok yakıştırıyorum…
      Teşekkür ederim canım benim sağolasın…
      Sevgiler...

      Sil
  2. muthıs ıkılı ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Selmacım ,
      Teşekkür ederim canım sağol…
      Sevgiler...

      Sil
  3. Emel Hn.,ellerinize sağlık,tarifleriniz harika,çok teşekkürler...Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim keşke adınızı da not etseydiniz sevgili adsız…
      Çok memnun oldum tekrar yorum ve ziyaretlerinizi beklerim…
      Size de hayırlı Ramazanlar dilerim sevgiler...

      Sil
  4. Dereotlu poğaça en sevdiğim poğaça
    Harika görünüyor
    Ellerine sağlı Emel ablacım
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ahh sorma tatlım bende çok ama çok severim Pumpilim…
      Çok teşekkür ederim canım benim sevgilerimi gönderiyorum bende ve kocaman öpüyorum seni :)

      Sil
  5. Hem maya hem kabartma tozu fazla gelmiyormu? Merak ettim... Ellerine sağlık Emel ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok tatlım fazla gelmiyor aksine puf puf oluyor ve mayalandırma işlemi için fazla beklemeye gerek kalmıyor …
      Teşekkürler tatlım sağol…
      Sevgiler...

      Sil
  6. Tatlım.. Ellerine sağlık..:)) Dereotlu poğaça arıyordum canımın tarifini deneyeyim dedim.. Geldim not ettim.. En kısa zamanda deneyeceğim. Öpüyorum...:))

    YanıtlaSil
  7. çok acil sorum var bu tarif biraz kuru mu oluyor ben resminden öyle anladım. ve kuru olmasını çooook istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili adsız içersinde mevcut olan sirke ve tereyağ biraz kuru bir poğaça olmasını sağlıyor sanırım tam sizin istediğiniz gibi kuru ama yumuşacık …

      Sil
  8. Sabah pişirsem olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur elbette ama isterseniz ekstra kabartma tozunu kullanmayın.Kabartma tozu hızlı mayalandırmaya yardımcı olması açısından kullanıldığında sabaha kadar bekleyeceği için mayanın muhteviyatını bozabilir düşüncesinde olduğumdan kabartma tozu kullanmadan mayalarsanız sabaha pişirmeniz sorun yaratmaz sevgili Adsız.

      Sil
    2. emel hanım denedim süper ötesi oldu bundan sonra favori poğaçam budur tarif paylaşımı için çok çok teşekkür

      Sil
    3. Ellerinize sağlık, beğengldiginize çok sevindim.Afiyetler olsun size...
      Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz ve sözleriniz için.
      Sevgilerimle...

      Sil
  9. Teşekkürler,
    aynen tarifi uyguladım. Akşamdan hamuru hazırlayıp ertesi gün pişirdim. Ertesi gün hamurda ağır bir koku vardı, duvar boyası gibi. Sanırım dereotu hamura işleyince öyle oldu. Piştikten sonra geçti. Gayet güzel oldu.

    YanıtlaSil
  10. Arkadaşlar aynı tarifle dereotu koymadan kıymalı poğaça yapabilir miyiz, deneyen var mı, ağır olur mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Pori kıyma iç harcı kullanarak yapınca ağır olacağını zannetmiyorum. Nihayetinde dereotunu hamurla birleştiriyoruz ama kıymayı iç harcı olarak kullanacaksınız elbette baharatlarla tatlandırdıgınızda nefis bir poğaça elde edeceğinize eminim.
      Kolaylıklar diliyorum size, afiyetle ve muhabbetle .
      Sevgiler.

      Sil
  11. bundan denemek istiyorum ama bu kurumu yoksa yumuşak bi poğaçamı iç kısmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denediğinizde beğeneceğinize eminim.
      Mayalı bir poğaça olduğu için,içide dışıda yumuşacık oluyor.

      Sil
  12. Tarifi denedim, muhteşem oldu..Tam aradığım tarifti...Paylaştığınız için teşekkür ederim, Emel hanım. Bu arada pastane ustaları da bu tür poğaçalarda hem kabartma tozu hem de mayayı bir arada kullanırlar.Ağızda dağılan, dışı kıtır, içi yumuşacık bir poğaça..Mutlaka deneyin, pişman olmayacaksınız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana o halde...
      Ellerinize sağlık tarifi beğenip güzel yorumunuzu esirgemediğiniz için çok teşekkür ederim.
      Harikasınız.
      Afiyetler olsun.
      Sevgilerimle.

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...