expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

19 Ağustos 2014 Salı

Bulgurlu Patates Köftesi

  Sevgili Şefika Günyel'in tarifiyle kendisinin o lezzetli elleriyle yapmış olduğu ve benimde keyifle yediğim bu hafif güzel ve pratik lezzeti paylaşıyorum sizlerle…

   Ben kısır ve bulgurlu lezzetlere bol limon ve kimyonu çok yakıştırıyorum tabi yanında karabiber ,pul biber ile müthiş bir lezzet yakalıyorsunuz yanında başka hiç bir şeye gerek kalmadan sizi yeterince tok tutabilen ve neredeyse öğün yerine geçebilecek bir salata yada misafir sofralarının gözdelerinden olabilecek pratik bir tarif diyebiliriz …


  Tarifin orjinalinde salça yok ilave ettim daha önce de bir kaç yerde denemiştim ve hoşuma gitmişti,  ayrıca Sevgili Şefika tarifinde roka kullanmış fakat ben rokayı sadece balığın yanında tüketiyorum o yüzden roka kullanmamayı tercih ettim siz tarifin orjinaline Buradan  ulaşabilirsiniz…
Bu güzel tarif için Sevgili Şefika GÜNYEL'e teşekkürlerimi gönderiyorum ...


         Malzemeler

  • 4 adet haşlanmış patates (ezilip püre haline gelecek )
  • 2 çay bardağı bulgur  ( aynı miktar kaynak su ile ıslatılmış )
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 2 yemek kaşığı 
  • 1,5 limon suyu
  • 3 - 4 kaşık zeytinyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dereotu
  • 2-3 adet taze soğan
  • 2-3 adet taze sarımsak yoksa  2 diş sarımsak
  • Marul 

    Yapılışı: Her zaman olduğu gibi önce yeşilliklerimizi yıkayıp sirkeli suda beklettikten sonra bolca durulayıp ince ince kıyalım … Derince bir cam kabın içersinde bulgurumuzu ıslatalım ve haşlayıp ezicimiz yardımıyla püre kıvamına getirmiş olduğumuz patateslerimizi ilave edelim ardından  kalan bütün malzemeleri ilave ederek güzelce yoğuralım …

  Baharat ölçümüzü yine her zaman belirttiğim gibi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz… Elimizle yada dilediğimiz gibi şekillendirip,  marul yapraklarını servis tabağının altına yerleştirerek de servis edebilirsiniz… 

   Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...