expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

19 Temmuz 2015 Pazar

Paşa Köşkü Et Lokantası'nda İftar

  Merhabalar Sevgili Blogcanlarım ,

 Ramazan Ayının son iftar yemeğinde  kendi alanında başarılı ,değerli insanlar ve blogger dostlar ile bir arada Sevgili Vasfi Pakman Bey'in daveti ile Paşa Köşkü 'nde güzel bir ambiansta serin bir Ramazan akşamında buluştuk .





 Var olan dostluk ve arkadaşlıkların pekiştirilmesi , yeni dost ve muhabbet ortamlarında güzel insanlarla bir arada bulunup hasbihal edilmesi kadar güzel bir duygu olmasa gerek diye düşünüyorum.

 Hele bir de bu keyifli otamda hoş bir fasıl manevi huzura doğru yol aldırıyorsa insanı değmesinler keyfimize…Yüce yaradan biz kullarını o kadar çok seviyor ki sıcak yaz günlerinde tutulan oruçların bedenimizi zorlamaması adına o hoş rüzgarın serinliğiyle kalplerimizi de serinletip sıcak havanın rehavetini üzerimizden alıp ibadetlerimizi layıkıyle yerine getirmemizi sağladı şükürler olsun ki koca bir ayı geride bıraktık.Rabbim tekrarını nasip etsin …   


 Birlikte bir bütün olmak adına birbirine ısınan birçok can sayın Vasfi Bey vasıtasıyla bu güzel iftarda buluştu ve bu buluşmanın önemi de ayrıca değerliydi…Yıllardır bir uğurda emek ve zaman harcayarak amaca ulaşmak adına çıkılmış olan yolun sonunda tüm dilek ve isteklerini yerine getirebilmek üzere kurmuş olduğu Lezzet Yazarları Derneği ve bu bağlamda ülkemizin tüm lezzetlerini , kaybolmaya yüz tutmuş mutfak arşivini gün yüzüne çıkarmak amaçlı oluşumu bir çok uzman ve bilir kişilerin çalışmalarını birleştirmek  bilgilerin paylaşılması adına ilerleyen zamanlarda bir çatı altında toplamak , konfederasyon oluşturmak adına yapılan çalışmaların adım adım ilerleyip nihayi sonuca varması bu güzel oluşumda lezzet severlerin ,vaktini ve emeğini harcayanların bu güzel oluşuma katkıda bulunması vesilesiyle olsa gerek ki bu durumdan dolayı duymuş olduğu heyecan ve mutluluğu Sayın Vasfi Bey'in gözlerindeki ışık ve enerjiyi  içimizde hissettik…




 Lezzet Yazarları Derneği ; Mutfağı seven , mutfağa emek veren yazarların, sosyal medyada etkili blog sahibi kişilerin bir araya gelmesini sağlamak, Türk ve Dünya mutfaklarındaki kültürleri ve ülkemizdeki yansımalarını, yeme – içme ve sunma adabını bütün özellikleriyle ortaya çıkarmak, tanıtmak ve geliştirmek, envanter oluşturmak, Türk ve Dünya mutfaklarından unutulmuş tarifleri gün yüzüne çıkarmak ve yeni reçete çalışmaları yaparak gastronomi alanında ülkemizi ilerletmek, gıda güvenliği, yiyecek ve içeceğin insanın sağlıklı beslenmesindeki yerinin ve öneminin belirlenmesine bilimsel olarak işinde uzman kişilerle (gıda uzmanları, beslenme uzmanları vs.) iş birliği yaparak çalışmalar yaparak kamuoyu oluşturmak,  dernek  üyelerinin çalışmalarını duyurmak amacıyla, periyodik yayın, gazete, dergi, kitap gibi yayınlar ile üyelerine dağıtılmak üzere çalışma ve bilgilendirme bültenleri çıkartmak ve gerek üyelerini gerekse gastronomi ilgisi olan kişilere yayınlarıyla portal oluşturarak destek vermek amacıyla kurulmuştur.

Bu güzel gecede Sayın Vasfi Pakman'ın açılış konuşmasının ardından oruçlarımızı açarak güzel bir gecenin başlangıcını yaptık .





  Keyifli bir mekan olan Paşa Köşkü


 1880 ’li yıllarda Safronbolu’dan İstanbul’a göç eden Erdoğanlar ailesinin büyük dedesi Ali Fuat Efendi, hububat tüccarlığıyla başladığı ticaret hayatıyla birlikte Aksaray’daki Valide Sultan Camisi bitişiğinde ekmek ve simit fırını açmıştır. Aile daha sonraları fırıncılık ve unlu mamüller işletmeciliğinde İstanbul’un köklü bir firması olarak yerini almıştır. Sektör temsilcisi olarakta uzun yıllar fırıncı esnafına hizmet etmiştir.



  1980 ’lerin başında ise Ali Fuat Efendi’nin torunu Ali Erdoğan Bey, açtığı et lokantasıyla faaliyet alanını genişletmiştir. Erdoğanlar ailesi 130 yıldır; restorant, unlu mamüller ve fırın işletmeciliğini usta-çırak ilişkisiyle sürdürmektedir… 

  2010  'lu yıllarda da Paşa Köşkü Et lokantası ile yüzyılı geçkin mazilerini taçlandırmışlardır.  İstanbul’un orta yerinde, Paşa Köşkü Et lokantası Türk mutfağının çok özel tatlarını misafirleriyle buluşturmaya başlamıştır. Bu serüvenin yeni kuşaklarla devamı ve İstanbul’un kadim mutfak kültüründe Erdoğanlar ailesinin nacizane anılması en önemli arzumuzdur.

 Geniş bahçesi ve sayamadığım kadar  derecede yeterli güleryüzlü garson sayısı  ile hizmet veren Paşa Köşkü'nün iftar  menüsünde yer alan lezzetlerden sırasıyla bahsedecek olursak 



Paşa Köşkü Et  Lokantası İftar Menüsü

Günün Çorbası
İftariyelikler                       ; Bal, kaymak, reçel, hurma, pastırma, zeytin, peynir çeşitleri ve Ramazan pidesi
Başlangıçlar ve ara sıcaklar  ; Salata, çiğköfte, keşkek, kuru patlıcan ve biber dolması, paçanga böreği, içli köfte
Ana yemekler                     ; Döner, kuzu tandır, piliç şiş, sebze garnitür, iç pilav ve patates  püresi
Tatlı çeşitleri                      ; Kadayıf fırın sütlaç, güllaç, trileçe
İçecekler                            ; Meşrubat, Hatay ev usulü hazırlanmış Osmanlı şerbeti, meyve ve çay şeklinde 
servis edildi…
Kısaca lezzetler hakkında da  bilgi vermek istiyorum günün çorbası gayet güzeldi , Osmanlı Şerbetine bayıldım , iftariyelikler kalitesiyle ve lezzetiyle gayet başarılı seçimlerden oluşuyordu .





 Ara sıcaklarda Çiğ köfte,içli köfte ,paçanga böreği ve kuru patlıcan dolması masamızda bulunan bir çok arkadaştan tam puan almayı başardı lezzeti deyimi yerindeyse tam tetematıyla idi… 





 Artık ben yakından takip eden bir çok kişi çok iyi bilir ki etin lezzeti ve kalitesine çok önem veren seçici bir damak tadına sahibim ve her türlü farkı kokuyu damağımın her ayrıntısında hissederim ve bu benim yüz ifademe aynen yansır elbetteki yazımsal ifademe de yani ben lezzet konusunda da tıpkı şu yaşıma kadar söylemediğim gibi yalan söyleyemem…


  Döner eti beni pek memnun etmedi daha ikram edilirken aldığım koku sadece tadına bakmamı ve bırakmamı sağladı, kuzu tandır hakında malesef yorum yapamayacağım çünkü denemedim ama deneyenler çok beğendi , ahhhh keşke piliç şiş daha evvel geleydi de damağım şenlik edeydi ama gayet başarılıydı ne de olsa Paşa Köşkü Mangal Evi ve mangalda yapılan etin lezzeti bir başka oluyor keşke mangalda et sunulmuş olaydı da midem şenlik etseydi diye bir es verdikten sonra  malesef ki içecek arasıcaklar ve iftariyelikler ile zaten fazla yemek yiyemediğimden dolayı doymuştum bile ki bu esnada meyve servisi ardından benim vazgeçilmezim tatlı ikramları başladı şerbetli lokma sıcacık sunuldu bizlere ve şeker seviyemizi anında dengeleyip yüzlerde hoş bir gülümseme bıraktı … 




 Tatlılarda tercihimi son günlerin revaçta tatlısı Trileçe 'den yana kullandım gayet başarılı bir tatlıydı .Vasfi Bey'in tavsiyesiyle tadına baktığımız dondurma nefisti…




 Bunca güzel lezzetin bir arada sunulduğu canlı fasıl eşliğinde sevdiklerinizle keyifli bir iftar akşamına dair hafızalarınızda güzel bir iz bırakmak istiyorsanız şayet ödeyeceğiniz bedel sadece 65 TL… 



İletişim Adresi 

Karayolları Mahallesi , Abdi İpekçi Caddesi 
TEM Avrupa Konutları Yanı 
Gaziosmanpaşa   /  İSTANBUL

Tel : 0212 - 617 13 13



 Bence iftar dışında da güzel bir yemek hoş bir ambians arayışındaysanız şayet, tercihleriniz arasında bulundurmalısınız derim elbette ki zevkler ve renkler tartışılmaz ve benim damağıma hoş gelmeyen size hoş ,bana hoş gelende size nahoş bir tad ve lezzet bırakabilir .
  Tıpkı güzellikte olduğu gibi bu da göreceli ve tadımsal bir farklılık olsa gerek diye düşünüyorum . Blogum üzerinden herhangi bir para kazanma yada reklam alma kaygısı gütmediğimden dolayı gayet objektif yaklaşıyorum ve herşeye de mükemmel diyen canları da hoş karşılamıyorum doğrusu ne yapalım ben böyleyim , bennnn böyyyleyiimmmm diyerek şarkıya bağladım … :)




    Efendim keyifli geçen bu güzel iftar akşamında nazik daveti dolayısıyle Sayın Vasfi Pakman 'a ve bizleri bu güzel mekanda ağarlayan Paşa Köşkü yetkililerine ,ayrıca bu lezzetlerin  yapımında ve sunumunda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi gönderiyorum ve saygılar sunuyorum…



Bütün güzel blogcanlar bir arada hoş bir kare ile bugünki yazımı noktalıyorum efendim…

Bir başka keyifli geçen etkinlik  yazımda daha buluşmak dileğiyle.
Hoşça ve mutlu kalın…
Sevgi ve saygılarımla…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...