expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

16 Kasım 2013 Cumartesi

Sirkeli Poğaça...


  Pazar kahvaltısında bu güzel poğaçaları yapıp sevdiklerinizle birlikte sıcacık yemeye ne derseniz bence tarifi not edin derim hemen… Sevgilerimle ...







     Malzemeler
  • 150 gr eritilmiş margarin
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta 
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tepeleme tatlı kaşığı kuru maya
  • 3 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
       Üzeri için 

  • 1 yumurta sarısı
  •  Çörekotu
       İç Malzemesi
  • 200 gr beyaz peynir.
    Yapılışı  : Mayayı şekerle birlikte ılık sütün  içinde eritelim... Yumurtayı, erimiş mayayı ve diğer sıvı malzemeleri bir kapta karıştıralım ve tuz ilave edelim...Kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un ilavesi yapalım ... Kıvam almadan önce unla birlikte kabartma tozunu da ekleyelim ve üzerini nemli bir bezle örterek ılık bir ortamda yaklaşık 45 dakika bekletelim... 
  Hamurumuz kabarıp mayalandığında ufak bezeler kopartıp içersine beyaz peynir ilave edlim ve yuvarlayalım...Üzerlerine yumurta sarısı sürelim ve çörekoru serpelim...200 C de önceden ısıtılmış fırınımızda üzerleri güzelce kızarana kadar pişirelim




Afiyet Olsun...

14 yorum:

  1. Eline sağlık Emelcim poğaçaların nefis olmuş tam benlik sevgilerimle canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Semacım…
      Evet poğaça kraliçem tam senlik seninkiler kadar olmasa da güzel bir tarif denemelisin derim…
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  2. Emelcim nefis,sıcacık sabah kahvaltısında süper olur..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Nurşencim çok haklısın sıcacık missss gibi bir poğaça kahvaltıların olmazsa olmazı bence…
      Sevgilerimle canım...

      Sil
  3. kahvaltıda sıcak sıcak güzel olur.Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili papatyanın güncesi katılıyorum…
      Teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  4. ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. sırke kıyırlık verır hamurlara lezzetı bellı elıne sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Selmacım çok teşekkür ederim…
      Sevgiler...

      Sil
  6. Emelimmm canımmm hep aynı güzellikler ile karşılaşıyorum sana geldiğim de ve fenası kendimi mutfağa atıp senin lezzetli tariflerini yapasım geliyor ee bu da kilo olarak dönüş yapıyor bana.Canımmm harika olmuşlar ellerine sağlık arkadaşımm.Beni merak ettin ya kaç gündür mide bulantılarından öldüm arkadaşım ahh böbrek taşlarım yine devreye girdiler püfff böbreğimin püsküllüleri illaAllah diyorum artık:///Ne yeme ne içme aç aç gezindim kaç günlerdir,bugün daha iyiceyim canımın içi çok öpüyorummm haa o elmas kurabiyelerine de ayrıca bayıldımmmm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çooook geçmiş olsun tahmin ettim zaten hasta olduğunu ALLAH şifalar versin canımıniçi…
      İyi olmana çok sevindim canım ya nedir bu böbreklerden çektiğimiz anlamadım gitti…
      Teşekkür ederim canım çok tatlısın sen yahu…
      Kendine çok iyi bak Vişnapımmm…
      Öpüyorum seni kocaman…

      Sil
  7. Ellerine sağlık Emelcim tam çay Yareni olmuş:) afiyet olsun sevgileirmle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Banucum çok haklısın…
      Sevgilerimle canım...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...