expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

27 Temmuz 2014 Pazar

Hazır Baklava Yufkasından Antep Fıstıklı Kadayıf Sarma







       Mazlemeler

  • 1 paket hazır baklava yufkası
  • 200 gr tereyağ
  • 350  gr çiğ kadayıf
  • 2  su bardağı  Antep fıstığı içi yada ceviz
       Şerbeti İçin
  • 4 su bardağı şeker
  • 5 su bardağı su
  • Bir kaç damla limon suyu
  • 1 paket vanilya
        Üzeri İçin 
  • Antep Fıstığı  (File  antepfıstık )
  • Nar ben daha önceden hazırlayıp dondurucumda bulundurduğum için kullandım...



   Yapılışı: Baklava yufkasının pakedi açıldıktan sonra çabuk kuruyan bir yapıya sahip o yüzden üzerini temiz murfak bezinizle örterek hazırlamanızda fayda var… Öncelikle tereyağımızı eritip soğumaya bırakalım ve ardından şerbet malzememizi ocğa koyup kaynatalım indirmeye yakın bir kaç damla limon suyu sıkalım ve vanilyamızı da karıştıralım dilerseniz vanilya yerine 4-5 adet karanfil de atabilirsiniz yada ikisini birden kullanabilirsiniz tercih her zamanki gibi sizin…

   Evet gelelim bu nefis lezzetin yapım aşamalarına Tezgahımıza 3 adet baklava yufkayı serelim ve üzerine elimizle parçaladığımız kadayıfı güzelce döşeyelim üzerine kafi miktarda Antep fıstığı serperek eritmiş olduğumuz tereyağımızdan gezdirelim 




Çok sıkı olmayan bir  rulo yapalım ...




ikişer parmak kalınlığında keserek altını yağladığımız fırın tepsimize yatay olarak yerleştirelim …








Tüm baklavalık yufkamıza aynı işlemi yaparak tepsimizi doldurduktan sonra kalan tereyağımızı da üzerine gezdirelim ve önceden ısıttığımız 180 C fırında yufkalarımızın üzeri kızarıncaya kadar pişirelim…Soğumaya bırakalım….


   Önceden hazırladığımız ve soğumaya bıraktığımız şerbetimiz ılık tatlımız soğuk olacak şekilde şerbetliyelim işte bu kadar basit ve pratik bir tatlı malzemelerinizi tedarik edip bayrama hazır edebileceğiniz ve sevdiklerinize sunabileceğiniz kadar kolay ve pratik bir de benden söylemesi çok da lezzetli…

Afiyetler olsun...

6 yorum:

  1. Oldukça pratikmiş. Ben baklava hamurunu kendim açıyorum ama bu şekilde çokta hızlı olur. Tarif harika. Sunumda öyle. Ben çok sevdim. Benim aklıma tavuklu sırındaki gibi yufkanın sarılmasını getirdi. Yapabileceğimi düşünüyorum. Dediğin gibi vanilya da tarçın da kullanılmalı. :) Ellerine sağlık canım benim. Sevgiler, görüşemezsek hayırlı bayramlar dilerim. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım çok pratik hemen yapıp yenebilicek kadar kolay...
      Sen hamaratsın tabi her türlü hamur açıyorsun marifetlim...
      Teşekkürler Yağmurcuğum sana da hayırlı mutlu bayramlar bitanemmmm. 💟
      Sevgilerimle öpüyorum seni kocaman.

      Sil
  2. yıllaar önce yufka açılır bu şekilde yapılırdı hatta normal yufkayla bile yapan olurdu tuzlu :))))) ne günlerdi
    çok albenili bir tatlı olmuş maşallah
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yufkaylada yapılıyor bu tatlı ama tuzlusunu hiç denemedim doğrusu…
      Çok teşekkür ederim sevgilerimle ablacım...

      Sil
  3. Tekrar ben. :))

    Yine gelmişim bu tarifi incelemeye. Yorumlarda adımı görünce farkettim.
    Güzel tarif vesselam. Her daim yine gelirim. :) <3 Öpüyorum canım. Hayırlı bayramlar.

    YanıtlaSil
  4. Nefis görünüyor.. ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...