expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

24 Temmuz 2014 Perşembe

Vişneli ve Çikolatalı Brownie






  İçinizde benim gibi çikolata hastası birileri varsa bu brownie ye bayılacaksınız ister vişneli ister bol cevizli yapın hiç farketmez harika bir lezzet sizi bekliyor emin olabilirsiniz…



    Ben bu tarifimi paylaştım sanıyordum ki bir de ne göreyim hep yapıp yapıp kendim yemişim fotoğraflamaya dahi kalmamış ama kendimce bir atak yapıp tüm sevdiklerim ve takipçilerimle de bu güzelliği paylaşmam lazım dedim ve koyuldum aşamaları fotoğraflamaya tabi oruçlu olmamızın da etkisiyle bol da vaktim mevcuttu ama içimden de cam kasede kalan bol kakao ve çikolata karışımlı kekimin kalanını sıyırmamak için  zor tuttum hani tabi ama nefsimle mücadele etmeyi başardım yutkunmadım bile Mevlam nasıl da sabrını veriyor değil mi ama haydi bakalım yine fazla lafı uzatmadan bu güzel tarifi paylaşayım bir an önce sizlerle kalın sağlıcakla… Aslında ben bu güzel lezzetin üzerine kendi sosumu hazırlıyorum ama evde çikolata sosum mevcut olduğundan hazır kullandım ...


        Malzemeler
  • 4 adet yumurta
  • 125 gr tereyağ
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 240 gr Bitter Çikolata (80 x 3 paket çikolata mümkünse %70 kakao yoğunluğu olsun)
  • 1 paket Pakmaya kakao  (50 gr)
  • 1 paket Pakmaya Şekerli Vanilin
  • 1 paket Pakmaya hamur kabartma tozu
  • 1 kase çekirdekleri çıkartılmış vişne
       Üzeri İçin
  •  1 paket Çikolata sosu 

  Yapılışı: Yumurta ve şekerimizi karıştırma kabımızda köpürene kadar çırpalım …




Üzerine un ,kabartma tozu , kakao ve vanilyayı eleyerek ilave edelim ve karıştıralım bu arada tereyağımızı tavada eritip soğumaya bırakalım ayrıca çikolatamızı da benmari usulünde eritelim…




Bu işlemleride bitirdikten sonra kek karışımımıza tereyağ ve çikolatamızı da ekleyip karıştıralım homojen bir kıvam elde edelim ve yağlamış olduğumuz fırın kabımıza dökelim…








 Üzerine de çekirdeklerini çıkarmış olduğumuz vişnelerimizi dizelim 180  C ısıtımış fırında 35-40 dakika arasında pişirelim…



 Üzerine dilerseniz  sade olarak ,dilerseniz de çikolata eriterek ,








 Ya da pudra şekeri eleyerek veya benim yaptığım gibi hazır çikolata sosu dökerek servis edebilirisiniz… Müthiş yoğun çikolatalı bir lezzet sizi bekliyor hazır brownie reklamlarındaki bayan gibi yerken kendinizi tutamayıp bir kaç dilim yemek isteyeceğinize eminim…





Yukarda bahsettiğim çikolata sos tarifimi de paylaştım dilerseniz bunu da kullanabilirsiniz…. Afiyetler olsun herkeze…

      Benim çikolata sos tarifim
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tepeleme nişasta 
  • 3 yemek kaşığı kakao 
  • 1 çay bardağı şeker 
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ  hepsini güzelce çırparak kısık ateşte pişirip tüm tariflerinizde kullanabilirisniz … 
Ayrıca ocaktan almaya yakın 1 çay bardağı damla çikolatada ilave edip güzelce karıştırınca ayrı bir lezzet çıkıyor ortaya benden söylemesi…


Afiyet Olsun..

6 yorum:

  1. Canım benim harika görünüyor..Vişne çikolata nefis ikili bayılırım bennnn:)))Ellerine sağlık olsun..İyi geceler hayatım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler tatlım …
      Bende bayılırım Arzucum…
      Sevgiler...

      Sil
  2. cidden yemem lazım benim bunu ama nasıl
    çikolata güzeli oruçluyken yapmak ve sabretmek maharet maşallah
    g+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler ablam yakın olsak keşke neler yapar ikram ederim sana ama malesef…
      Sevgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...