expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

24 Ağustos 2014 Pazar

Çilek Reçeli...

   Sosyal medya hesaplarında takip edenler bilir ki ben bu reçeli çilek  ilk çıktığı zamanlarda yaptım ve yayınladım fakat arşivimde taslak halinde unutmuşum  blogumda da yayınladığımı sanıyordum yaşlılık işte bu sabah farkına vardım ve sizlerle paylaşıyorum…




   Aslında hepimizin bildiği reçel yapma işlemi çok basit fakat en önemlisi çileklerimizin mis kokulu ve minik olması, bunu benim prensesim çok iyi bilir ve tüm meyveleri karşıdan gördüğünde anlar ne kadar güzel olduğunu marketimize halden gelen  ürünler henüz indiriyorken bana seslenir ve Emel şu meyveler güzel hemen isteyip alalım der…



   Bende benim güzel prensesimi dinlerim bazen anneciğimin verdiği gazla abartır 3-5 çeşit birden alır ve evde koyacak yer ararım nedenini sorarsanız da biliyorsunuz ki annem şeker hastası meyveyi bulduğu anda sınır koyamıyor aslında günde 2 defa meyve saatimiz mevcut ama yeşil elma yada ekşi erik , siyah üzüm annemi pek kesmiyor anlayacağınız ve ben bir şeylerle ilgilenirken gel git annem bir iki derken abartabiliyor işte nihayetinde sınırlı verdiğimde de benden bir meyveyi mi esirgiyorsun diyerek bozuk atar bana eee nede olsa halen evin ve ailenin en küçüğüyüm her ne kadar 40 yaşında olsamda işte böyle unuttuğunuz her an annemin şeker seviyesinde yükselecek değer sonrası kalbim hop hop atarak ölçüm yapar ve insülün dozlarını ayarlarım bu da bizim rutin hayatımıza hoş ama riskli telaşlar katar ve annemin şekeri dengeye girdiğinde gülüşür şükrederiz bu hallerimize …

    Şimdi içinizden e hem şeker hastası bir annen var hemde reçel yapıyorsun diyeceksiniz annem için diabetliler için özel hazırlanan reçel alıyorum yada mayhoş meyvelerden kızılcık, erik vs . şeker seviyesini azaltarak ve esmer şeker kullanarak tarçın ve karanfil ilavesi ile yapıyorum bunu da ifade etmeden geçemeyeceğim gerçi annem bunun bilincinde ve çok nadir tüketir reçeli tabi kahvaltı sırasında benim çay doldurmak için masadan kalkıp sırtımı döndüğüm anda elinde boş kaşıkla karşılaştığımda olmuyor değil hani  o yüzden bazen masaya dahi çıkarmıyorum kendimce çözümler üretmeye çalışsam dahi annem bir yolunu buluyor her zaman nasılsa çok şükür eli ayağı tutuyor biz ne kadar kontrol etmeye çalışsakta ev kendi evi ve neyin nerede olduğunu çok iyi biliyor :)




       Malzemeler
  • 1 kg çilek
  • 1 kg toz şeker
  • 1 adet limon suyu
  Yapılışı:Bol su ile yıkayıp saplarını ayıkladığımız çileklerimizi büyük cam bir kaseye boşaltıp üzerine toz şekeri ilave edip üzerini kapatarak bir gece bekletelim…
Ertesi gün bekletmiş olduğumuz çileklerimizi genişçe bir tencereye boşaltalım ve hiç su ilavesi yapmadan arzu ettiğiniz kıvama gelene kadar kaynatalım ve limon suyumuzu ilave edip 5 dakika kadar daha kaynatmaya devam edip ocağımızın altını kapatalım…Sıcakken kavanoza alıp ağzını kapatalım…Ayrıca kavanozlarda bekleyen reçel zamanla biraz sulanacaktır bunu unutmayalım lütfen…
  Sevgili anneciğim reçelleri bu şekilde yapardı bende onun yöntemi ile yaptım kıvam alma işlemini de bir kaşık yardımıyla tabağa alıp akışkanlığını kontrol ederek yapabilirsiniz …Bazıları çok sulu reçel sever ben reçeli biraz daha koyu kıvamlı seviyorum annem tabağa aldığı reçelin kaşıkla yukardan aşağı doğru bırakırdı ve kontrolü bu şekilde tamamlardı…Kolay gelsin herkese ... 


Afiyetler Olsun...

4 yorum:

  1. Annene sevgiler canım. Malesef yasaklar her zaman cazip gelir. Ellerine sağlık. Çilek reçeli çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemde sevgi ve selamlarını gönderiyor Nursevin ablacığım…
      Malesef ki öyle bu yasaklar onun sağlığı ile ilgili ama bazen anlaşamıyoruz bu konuda annelik yetkisini kullanıyor ve bana kızı olduğumu hatırlatıyor azarı yiyip susuyorum bende malesef…
      Çok teşekkür ederim sevgiler ablacığım...

      Sil
  2. hımmm rengide kendide harika olmuş canım.nefis nefisss.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim evet tam istediğim renge ve tada ulaştım ve mutlu oldum bende…
      Çok teşekkür ederim canım sağol…
      Sevgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...