expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Ağustos 2014 Cuma

Fırında Kabak Mücver...


   Efendim kabak mücver hepimizin sıkça yapmış olduğu bir lezzet genelde kızartması tercih edilir lakin ben sevgli anneciğim için fırında yapmayı tercih ediyorum… Aslında hepimizin bildiği ve kendimizce bir şeyler eklediğimiz mücver yaparken normalde kabartma tozu kullanmıyorum fakat fırında yaparken ablamdan öğrendiğim için çok az miktarda kullanmayı tercih ettim siz kullanmayabilirsiniz...






          Malzemeler
  • 3 adet rendelenmiş ve suyu iyice sıķılmış kabak
  • 1 adet büyük kuru soğan yada taze soğan
  • 2 adet yumurta 
  • 150 gr Ezine beyaz peynir 
  • 1 tatlı kaşığı tuz (Himalaya tuzu kullandım )
  • 1/ 2demet dereotu 
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber 
  • 3 yemek kaşığı dolusu un ( sulanma olursa un ilave edebilir yada azaltabilirsiniz )
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu 
  • 1 _2 diş sarımsak 

  Yapılışı: Kabaklarımızı rendeleyip iki avcumuzun arasında suyunu iyice sıkalım …Soğan ve sarımsaklarımızı rendeleyelim …Dereotumuzu ve eğer yeşil soğan kullanacaksak soğanımızı ince kıyıyoruz …Ben sıvıyağ koymadan yapıyorum sadece firça yardımıyla fırın kabımı yağlayıp tüm malzemeyi harmanlıyorum ama dilerseniz 1 yemek kaşığı sıvıyağ kullanabilirsiniz…Orta derecede yani 150 C de pişirelim… 

  

  Ayrıca peynir olarak dilediğiniz peyniri de kullanabilirsiniz ve  kuru soğan yerine taze soğan kullanabileceğiniz gibi maydanoz da ilave edebilirsiniz baharatlarda da sınırlı kalmayıp damak zevkinize göre ilave etmek  tercihi tamamen size kalmış.. Kızartmasını da çok severim ama böylede börek kıvamında ve çok hafif oluyor benden söylemesi…


Afiyetler Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...