expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

11 Ağustos 2014 Pazartesi

Mısır Ekmeği...

  Hepinize mutlu haftalar diliyorum Sevgili Blogcanlarım…

  Umarım yeni hafta , yeni umutlarımızın gerçekleştiği ve güzelliklerin sunulduğu bir hafta olur ve yüzlerimizden tebessüm hiç eksik olmaz…

  Balık yemeklerinin yanında yada canımız çektiğinde yapıp afiyetle yiyeceğimiz bir ekmek tarifi vermek istiyorum sizlere …






         Malzemeler

  • 2 su bardağı buğday unu ( Un ölçüsü değişiklik gösterebilir )
  • 2 su bardağı mısır unu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 /2 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 paket instant maya tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz


  Yapılışı: Buğday unu ve unumuzu cam bir kaseye alıp havuz şeklinde ortasını açalım ve instant maya, tuz , şeker ilave edip harmanladıktan sonra tekrar ortasını  açıp sıvıyağ , tereyağ ve ılık sütümüze mayamızı katıp güzelce yoğurup 5 dakika kadar dinlendirelim yağlayıp unladığımız yuvarlak kek kalıbımıza yada  fırın tepsimize yerleştirelim üzerini bıçak yardımıyla keserek şekil verelim …



  Ben bu tarifi beyaz un ve mısır ununu karıştırarak da yapıyorum ama anneciğimin sağlığı açısından buğday ununu tercih ettim siz un ölçüsünde ele yapışmayacak kulak memesi kıvamına gelene kadar eksiltme yada arttırma yapabilirsiniz ayrıca süt miktarını azaltıp su ilavesiyle de yapılabilir …
 Hamurumuzu yaklakık 45 dakika kadar dinlendirip mayalanmaya bıraktıktan sonra üzerine ince bir tabaka su sürelim ve önceden ısıtılmış 200 C fırında 25- 30 dakika kadar pişirelim...

   Mısır ekmeği sade haliyle çok kuru geldiğinden anneciğim yıllardır kek tadında yapar ve nefis balık yemeklerinin yanında bizlere sunardı bende onun tarifiyle yapmaya devam ediyorum aslında blogda yayınladığımı düşünüyordum ki fotoğraf yaklaşık 3 yıllık dün arşivimden instagramda paylaşım yaptığımda fark ettim ki tarifi de yazmış olmama rağmen eski bilgisayarım bozulduğundan arşivimde kalmış bu tarif hemen paylaşmak istedim…Umarım beğenirsiniz sizlerde…

Afiyetler olsun...





6 yorum:

  1. OFF OOF BİR PARÇA ALIVERSEM ÇAYIMIN KENARINA KOKUSU GELDİ SANKİ ELLERİNE SAĞLIK:))AMİN GÜLÜCÜKLER HEP OLSUN YÜZLERİMİZDE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyrun elbette ne demek Mutluluklar Sokağı… :)
      Evet kokusu ve tadı nasılda güzeldir değilmi ama …
      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için sevgilerimle...

      Sil
  2. Ahh Emelcim ne çok severim bir bilsen,ama yapınca hepsini ben yiyorumm.Çok güzel olmuş,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım haklısın aslında yapıp bir kaç parçaya bölüp deep freze koyup canın çektikçe çıkartıp yaparsın yiyen fazla olmayınca bizlerde çareler tükenmez…
      Ben genelde mayalı hamurlardan gerektiği kadarını kullanıp kalanını buzdolabı poşediyle dondurucuda muhafaza ediyrum pişirmeden 1 saat kadar önce çıkartıp rahatlıkla yeniden şekillendirip fırına koyabiliriz gerçi sen zaten biliyorsundur ama benimki sadece hatırlatma :)
      Sevgiler canım benim öpüyorum seni...

      Sil
  3. Emelim ellerine kollarına sağlık,nefis olmuş bu da..Öptüm şeker..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim sevgiler…
      Bende öpüyorum seni kocaman… :)

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...