expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

15 Nisan 2016 Cuma

Dereotlu Peynirli Kafes Poğaça

Merhabalar Herkese,
Hayırlı Cumalar Dilerim…
Sunum ve görselliği ile masadaki servis sırasında ve yapılışının kolaylığı açısından sıklıkla tercih edeceğiniz güzel bir tarifim var …
Bildiğiniz bütün dereotlu poğaça tarifleri içersinde en lezzetlisi ve güzeli
Çünkü bu lezzete sevgimi ve sevdiklerimi kattım...


      Malzemeler
  • 100 gr tereyağı yada margarin
  • 2 adet yumurta ( 1 tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak )
  • 1 /2 demet dereotu
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 3 su bardağı un
     İç Malzemesi İçin
  •  400 gr Ezine beyaz peynir


Yapılışı : Karıştırma kabımıza un koyalım ve havuz şeklinde açıp içersine kabartmatozu , sirke , yumurta, yoğurt , sıvıyağ, küp şeklinde doğramış olduğumuz oda sıcaklığındaki tereyağ, tuz , şeker ve ince kıydığımız dereotu ilave edip yumuşak kıvamda ele yapısmayacak bir hamur elde edelim . Gerektiğinde un ilavesi yapabilirsiniz. 

Ben tereyağı tercih ettim ama siz yumuşak margarin de kullanabilirisiniz. 


  Ardından hamuru iki eşit parçaya bölerek kare bir fırın kabımızın alt tabanını tereyağı ile yağladıktan sonra elimiz yardımıyla güzelce yayalım. Üzerine peyniri yerleştirelim. 

 

 Ayırmış olduğumuz hamurun diğer parçasını eşit olarak önce 2 ye bölelim ve 1 tanesini elimizde yuvarlayarak şerit halinde incelterek şekillendirelim uzun şerit halinde tüm dış kenarları saralım.

 Kalan son parçayı 4 eşit parçaya bölerek yine elimizde şerit haline getirelim ve üzerini kafes şeklini verelim.

  Ben kalan minik parçaları da kalıp yardımıyla adet yıldız şeklinde hazırladım ve yerleştirdikten sonra .Üzerlerine yumurta sarısı sürelim 180 C de önceden ısıttığımızfırınımızda yaklaşık 30 dakika kadar pişirelim. Dilimler halinde keserek servis edelim…


Afiyetler Olsun…

8 yorum:

  1. Sunum ve görüntü harika. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. belki en klasik reçete ama sunum yıkılıyor canım. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tatlım klasik ve pratik poğaça tarifine farklı bir görsel yaklaşım…
      Teşekkürler ,sevgiler…

      Sil
  3. Emelciğim bugüne kadar gördüğümüz bütün dereotlu peynirli poğaçaları rafa kaldıracak bir tarif ve sunum olmuş dediğin gibi harika süper bayıldım sunumuna eline emeğine sanatsal paylaşımına sağlık harikasın canım arkadaşım,sevgilerimle çok çok öpüyor sarılıyorum özlemle bir tanem.<3

    YanıtlaSil
  4. muhteşem olmuş kokusunu bir an duyar gibi oldum ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  5. Enfes görünüyor. Ellerinize sağlık Emel Hanım :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba...
    Görüntüsü harika... Ellerinize sağlık... :)
    Hüzün Sarısı sizi haftanın bloğu seçmiş, ziyarete geldim. Takipteyim sizi, ben de beklerim. :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...