expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

20 Haziran 2016 Pazartesi

Kaymaklı Yalancı Ekmek Kadayıfı


Merhabalar Sevgili Blogcanlarım,
Günler günleri kovalarken ve ömür denen şey akıp giderken her yeni gün bizlere bazı güzelliklerle yada   hoş olmayan süprizlerle yaşam denen savaşta ayaklarımızın üzerinde dimdik durabilmeyi öğretiyor.Aslında farkında olmadan çok güzel bilgiler ,kazanımlar yada darbeler sayesinde yeni  keşiflerle tamamlıyoruz günümüzü.Her ne olursa olsun şu fani dünyada yaşam denen savaşın kazanan yada kaybedenleri arasında ya yok oluyor yada bir mücevher gibi parlıyoruz.Bazen hislerimize yenik düşüp karamsarlığa kapılıyor ve bazen de yaşama sevinciyle dolup taşıyoruz.
Zaten rutin giden ve tekdüze bir hayat çekilmez olur değil mi ya !




 Aslında son zamanlarda uzun uzun düşünüyorum blog yazmayı sonlandırmayı boşa kürek sallıyormuş gibi hissediyorum.Saatler süren uğraşı ve çekimler sonrası sizlere en güzel kareyi yansıtabilmek ve en farklı tarifleri sunabilmek uğruna gereksiz mesai harcıyormuşum gibi geliyor .
  Neden ? derseniz bakıyorumda her zaman olduğu gibi körler sağırlar hep birbirini ağırlar misali iyi yada kötü uğraşılmış yada öylesine bir paylaşım instagramda alkışlanıyorken sen ne yaparsan yap nasılsa takdir görmüyor diye hayıflanıyorum.
 Nihayetinde başarıyı hep alkışlayanlardan ve yorumlayanlardan olmuşumdur ama nedense hep işi bitene kadar basamak misali iyi niyetim suistimalle kullanılıp bir mendil gibi kenara atılmış hissi veren şahsiyetlerle dolup taştığını görüyorum etrafımın .
 Sonra silkelenip kendime geliyorum ve diyorum ki zaten hayatında yeri olmayan şahsiyetleri neden önemsiyorsun ki bu kadar onları tanımadan önce şu koca dünyada senin için bir hiç kadar değerleri yokken sen kendi küçük dünyanda onları kalbindeki en güzel yere oturtuyorsun lakin sen onlar için toplu iğne ucu kadar dahi önem arz etmezken neden kalbinin en güzel yerini şahsiyetsiz şahsiyetlere ayırıyorsun ki .
 Unutma seni sırf sen olduğun için seven onlarca insan var ve hayatına onlarla devam et daha çok mutlu olacaksın inan diye telkinde bulunuyorum.
  Bazen içimi açtığım canlarda ki onlar kendini çok iyi bilirler bir kelimeyle dahi beni tüm karamsar düşüncemden uzaklaştırıp beni ben olduğum için değer verdiklerini hatırlatıveriyorlar ve onlar iyi ki varlar.


Neyse bu kadar serzeniş yeter diyerek sadede gelelim ve tarifimize geçelim efendim …
 Bir etkinlikte tanıştık Huzurlu Mutfak Buket Hanımla ve an itibariyle kendisinden müthiş bir elektrik aldım . İnstagram hesabından bir paylaşımı sırasında bu güzel tarifini keşfettim ve gerek  görüntüsü gerekse kullanılan malzemeler gereği tadının damağıma hitap edebileceğini ve yerken keyif alabileceğimi düşünerek her zamanki gibi mutfağı yolunu tuttum. Yanılmamışım çok hoş ,pratik ve lezzetli bir tatlı tarifine daha sahip oldum.Tabi ki bu güzel şerbetli ve kaymaklı tatlıyı sizlerle paylaşmadan olmaz değil mi ya !


         Malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı irmik
  • 3 yemek kaşığı ılık su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
       Ara Katına Sürmek İçin

  • 200 gr rulo kaymak

       Şerbeti İçin
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su
  • Birkaç damla limon suyu

       Üzerini Süslemek İçin
  • Antep fıstığı
  •  Kaymak
  • Kurutulmuş gonca gül 



  Yapılışı : Bu güzel tatlının yapımına şerbetimizi yaparak başlayalım . Tenceremize şu ve şekeri alıp karıştıralım ve orta dereceli ateste kaynayana kadar tutalım ve kaynağında limon ilave edip 5 dakika kadar daha kısık ateşte tutalım ve ocağımızı kapatalım.
Kekimiz için yumurta ve şekeri kar kıvamına gelene kadar yaklaşık 5 dakika çırpalım .
Un ,irmik ,kabartma tozu ve vanilyamızı eleyerek karışıma ilave edelim ve 3 yemek kaşığı ılık suyu da ekleyip karıştıralım. Yağlayıp, unladığımız yuvarlak 26 cm'lik tepsimize kek malzememizi alıp bir kaç kez üzerinde hava kabarcıkları kalmayacak şekilde tezgaha vurarak kekin pişerken eşit derecede kabarması için bu işlemi yapalım. 
180 C önceden ısıttığımız fırınımızda 25-30 dakika arası üzeri ve altı kızarana kadar pişirelim, kürdan testi yaparak fırından alalım.


Fırın telimizin üzerine ters çevirerek soğuması için bırakalım.İyice soğuduktan sonra kekimizi bıçak yada tel kesme aparatı ile ikiye bölelim.Alt tabanın üzerine kepçe yardımıyla şerbetimizden 2 kepçe dökelim.

Arasına kaymağı spatula yardımıyla güzelce sürelim .Benim kullandığım kaymak rulo kaymaktı ve sert olduğu için bende Buketciğim @huzurlu_mutfak gibi 1 yemek kaşığı süt ile açarak kekimiz arasına sürdüm.Kaymağınız sürülebilir kıvamda ise süt ile açmanıza gerek yok.
Üzerine kekimizin ikinci katını yerleştirelim ,kalan şerbeti üzerine dökelim ve dilimleyerek servise hazır hale getirelim.


Servis sırasında üzerini dilediğiniz gibi süsleyerek buzdolabında soğumaya bırakalım ve sevdiklerimize ikram edelim. 

Bu güzel tarif için teşekkürler Buket Hanımcığım ,
Sevgilerimle…

Afiyetler olsun. 

6 yorum:

  1. Ellerinize sağlık sunum şahane gözüküyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Gözde Hanım…
      Sevgiler…

      Sil
  2. tam da kan şekerim düştü diyordum. Harika görünüyor...
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ,görsel biraz da olsa kan şekerşnşze görüntüsel bir dengelenme getirmiştir.Dikkat edin kendinize lütfen.
      Sevgilerimle…

      Sil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...