expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Takip Edin...

20 Ocak 2017 Cuma

Ispanaklı ,Mantarlı ve Muratbey Sürmeli Peynirli Lazanya

 Mutlu haftalar dilerim hepinize,
 Lazanya benim vazgeçilmez lezzetlerim arasında haftada bir defa mutlaka yaparım.
Eskiden lazanyaları hafif haşlayarak hazırlardım, biricik rahmetli annem ve ablamın aldente (dişe gelir kıvamda ) sevgisi nedeniyle artık haşlamadan bol sos ile pişiryorum hem pratik hem de istenilen kıvamda oluyor.
Bu tarifimi kesinlikle denemenizi öneririm.Gerek iç harcın lezzeti ,gerekse beşamel sosunda kullandığım Murat Bey Sürmeli Peynirin verdiği o nefissss lezzete bayılacaksınız benden tarifi yapıp paylaşması sizden deneyip afiyetle yemesi...
    



       Malzemeler
  • 1 paket Arbella Lazanya (15 yaprak kullandım )
        İç Harcı İçin
  • 500 gr ıspanak
  • 1 paket kültür mantarı
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet orta boy soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 adet kesme şeker
  • 1 çay kaşığı tuz 
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
       Beşamel Sos İçin
  • 1 lt süt
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı terayağ
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 250 gr Muratbey Sürmeli Peynir
       Üzeri İçin

  Yapılışı :Öncelikle ıspanaklarımızı bol suyla yıkayıp sirkeli suda bekletelim .Suyunu süzdürdüp tekrar bir sudan geçirelim ve ince ince kıyalım...
 Mantarlarımızın üzerindeki ince zarı bir bıçak yardımıyla soyalım ve limonlu suda bekletelim ve arzu ettiğimiz şekilde doğrayalım...
Soğanımızı ve sarımsaklarımızı minik küpler halinde doğrayalım...


Tenceremizin içersine zeytinyağı ekleyip soğan ve sarımsaklarımızı soteleyelim .İnce dilimler halinde doğradığımız mantarımızı ilave edip suyunu salıp çektikten sonra ince kıydığımız ıspanaklarımızı ve bir adet küp şekeri ilave edip soteledikten sonra tuz ,karabiber ve kırmızı pul biber ilave edip lezzetlendirip kenara alalım...


Beşamel sosumuz için unu tereyağımız ile kokusu çıkana kadar kavuralım ve süt ilave ederk çırpma teli yardımıyla sürekli karıştırarak orta ateşte kıvam alıncaya kadar pişirelim .Kıvam alıp göz göz olduğunda 250 gr Muratbey Sürmeli Peynir  tuz ve karabiber ilave edip güzelce çırparak pürüzsüz hale getirelim ve ocağın altını kapatalım...





 Ön hazırlıklarımızı tamamladığımıza göre arzu ettiğiniz boyuttaki kare yada dikdörtgen fırın kabının alt kısmına bir kepçe yardımıyla beşamel sos dökelim üzerine bir kat lazanya dizelim ben her bir kat için 3 adet lazanya kullandım.Lazanyanın üzerine ıspanaklı mantarlı iç harcından döküp güzelce yayalım aynı işlemleri tekrarlayarak (  ben beş kat lazanya kullanarak yapmayı tercih ettim ) iç harcımız ve beşamel sosumuz bitene dek aynı sırayla yani  sos,  lazanya  , iç harç olarak fırın kabıma dizerek önceden ısıtılmış 180 C fırına verelim...


 15 dakika sonra lazanyamızı  fırından alıp üzerine rendelenmiş Muratbey Taze Kaşar Peyniri ilave edip tekrar fırına verelim.Peynirler kızarıncaya kardar 15 dakika daha pişirelim .Biraz dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis edelim...








Afiyetler Olsun...

4 yorum:

  1. Çok iyi açıklayıcı bir anlatım olmuş, teşekkürler :) Akşam akşam =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ,beğenmenize sevindim...
      Kusura bakmayın sizi üzmek istemesdim akşam akşam... :(

      Sil
  2. elinize sağlık çok leziz duruyor =)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınızı ve eleştirilerinizi benimle paylaşırsanız sevinirim...
Bıraktığınız yorumlar için şimdiden teşekkürler...Sevgi ve saygılarımla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...